.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
در هر ساعت 3 نفر در گيلان متولد شدند

مديركل ثبت احوال گيلان گفت: در سه ماهه نخست امسال در هر ساعت سه نفر در گيلان متولد شدند.

به گزارش فارس، زاهد خندستاني ظهر امروز در جمع خبرنگاران خبرگزاري‌هاي استان به ارائه گزارشي از فعاليت ثبت احوال گيلان در سه ماهه نخست امسال پرداخت.
وي اظهار داشت: وظيفه ثبت احوال، ثبت احوالات شخصي مردم نظير ازدواج، طلاق، تولد و فوت بوده و امسال ثبت مهاجرت نيز بر عهده اين سازمان گذاشته شده است.
خندستاني با بيان اينكه در دنيا از طريق سرشماري و نمونه‌گيري آمار گرفته مي‌شود، تصريح كرد: مهم‌ترين وظيفه ما تهيه آمارهاي حياتي است.
وي با اشاره به آمار تولد در گيلان خاطرنشان كرد: در سه ماهه نخست امسال هفت هزار و 561 فقره ولادت در استان به ثبت رسيد كه از اين تعداد 3 هزار و 878 نفر پسر و 3 هزار و 683 نفر دختر بوده است.
مديركل ثبت احوال گيلان با اشاره به اينكه طي مدت مذكور در هر شبانه‌روز 81 واقعه ولادت در گيلان به ثبت رسيده است، اظهار داشت: در هر ساعت سه فقره ولادت به ثبت رسيده كه 47 واقعه پسر و 39 واقعه دختر بودند.
وي تعداد تولد پسر را نسبت به دختر بيشتر خواند و گفت: در مقابل هر 100 دختر، 105 نفر پسر طي سه ماهه نخست امسال در گيلان به دنيا آمدند.
خندستاني با اشاره به اينكه ميزان مرگ و مير در بين پسرها بيشتر است، افزود: وقتي پسرها به سن 18 سالگي مي‌رسند از آنجا كه در مظان حوادث قرار مي‌گيرند، با دخترها برابر مي‌شوند و ساختار جمعيتي مناسب‌تر مي‌شود.
وي ميزان تولد در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته را با 26/2 درصد افزايش اعلام كرد و درباره ميزان واقعه فوت اظهار داشت: در سه ماهه نخست امسال حدود 4 هزار و 113 فقره فوت به ثبت رسيده كه از اين تعداد دو هزار و 218 نفر مرد و يك هزار و 895 نفر زن بوده كه در مقابل 117 مرد 100 زن فوت شدند.
مدير كل ثبت احوال گيلان با بيان اينكه طي مدت مذكور در هرشبانه‌روز 44 واقعه فوت به ثبت رسيده است، افزود: از اين ميزان 44 واقعه مربوط به فوت مرد و 20 واقعه زن بوده است.
وي ميزان فوت در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته را با حدود 21 درصد كاهش اعلام كرد.
خندستاني ثبت وقايع فوت و ولادت در مهلت تعيين شده را از وظايف ثبت احوال عنوان كرد و بيان داشت: وقايع فوت در 10 روز و ولادت در 15 روز بايد ثبت شود.
وي گيلان را در ثبت وقايع به‌هنگام فوت و ولادت استان پيشتاز و موفق ناميد و تصريح كرد: شاخص ثبت به‌هنگام ولادت در سه ماهه نخست امسال 91/98 درصد بوده كه در 15 روز قانوني ثبت شده و نسبت به مدت مشابه سال گذشته 86/6 درصد افزايش داشته است.
خندستاني عدم ثبت واقعه به‌هنگام را از مشكلات كشور عنوان كرد و بيان داشت: در گيلان نيز اين مشكل وجود داشت ولي به دليل اجراي برخي طرح‌ها اين مشكل در استان برطرف شد.
وي بررسي علت كاهش ثبت وقايع فوت را از جمله اين اقدام‌ها عنوان كرد و افزود: در زمينه آسيب‌شناسي كارشناسي آغاز شده و طرح ثبت معوقات فوت را اجرا كرديم.
خندستاني خاطرنشان كرد: در دو سال گذشته حدود 14 هزار فوت معوقه در گيلان وجود داشت و در اين زمينه شوراي هماهنگي ثبت واقعه استاني تشكيل شد كه گامي موثر براي ثبت به‌موقع وقايع فوت بوده است.
وي همچنين از كاهش 2/5 درصدي ازدواج در گيلان در مدت مذكور خبر داد و افزود: در اين مدت، 8 هزار و 775 فقره ازدواج در گيلان به ثبت رسيده است.
خندستاني به افزايش آمار طلاق اشاره كرد و اظهار داشت: در سه ماهه نخست امسال يك هزار و 138 فقره طلاق به ثبت رسيد كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 75/6 درصد افزايش داشته است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.088 seconds.